אודות ריקושט




מחויבות חברתית וסביבתית
רשת ריקושט, הוקמה בשנת 1993 מתוך חזון להפוך ולהיות הרשת המשפחתית הגדולה והמובילה, לתרבות הפנאי בישראל. כבר מראשיתה חרתה ריקושט על דגלה את ערכי אהבת הטבע והטיול תוך הנאה, הרפתקנות, אהבת הארץ, העולם והסביבה. סיסמת הרשת כיום - "יוצאים מהבית נכנסים לריקושט" - מביאה לידי ביטוי את הקשר ההדוק והחשוב שבין "ריקושט" ובין הקהילה הגדולה אוהבת הטבע, הטיולים ותרבות הפנאי. היום, לאחר כעשרים שנות פעילות, ריקושט היא הרשת הגדולה והמובילה בישראל בתחום ה OUTDOOR ותרבות הפנאי ומהווה חלק מחיינו החל מהטיולים השנתיים, המשלחות השונות מבית הספר ותנועות הנוער, דרך הגיוס והשרות בצה"ל, הטיול הגדול לחו"ל של אחרי הצבא, הלימודים באוניברסיטה, חופשות הסקי, טיולי המשפחה, נסיעות העסקים לחו"ל ועוד.

מדיניות חברתית סביבתית ברשת ריקושט:
רשת ריקושט, מתוך רצון לשמור על הסביבה והטבע בו אנו חיים, ומתוך אמונה כי ישנה חשיבות גדולה בחינוך הנוער לערכים ואהבת הארץ, בחרה לפעול לפי מספר עקרונות מנחים, וזאת במטרה לשמור על ערכי החברה, הטבע והסביבה.

עקרונות מנחים:
• תמיכה בגופים וארגונים המחנכים לאהבת הטבע והסביבה.
• סיוע לחיילי צה"ל.
• הכשרת צוות העובדים תוך מתן דגש לטיולים ואהבת הטבע והסביבה.
• עידוד וקידום הנושא הירוק ושימור הסביבה.

פעילויות ברשת ריקושט

סיוע לחיילי צה"ל:
החל משנת 2001 מקיימת ריקושט שיתוף פעולה הדוק עם האגודה למען החייל ומועדון "יותר"- מועדון ההטבות לחיילי החובה של האגודה למען החייל, לטובת הסתגלות טובה יותר ושירות קל יותר של המתגייסים והחיילים במסגרת הצה"לית.
במסגרת שיתוף הפעולה, ובאמצעות "קרן יותר", מעניקה הרשת מידי שנה הטבות למאות מתגייסים המוגדרים עפ"י אכ"א פרט כמיעוטי יכולת, כל זאת במטרה לאפשר להם לרכוש ציוד טרם הגיוס ובכך להקל עליהם לקראת יום הגיוס הקרב.

פעילויות בתנועות נוער:
לאורך השנים פועלת ריקושט ביחד עם תנועות וחוגי נוער במטרה לעודד את בני הנוער להכיר וללמוד את הארץ באמצעות יציאה מהבית לטיולים ומחנאות. בין תנועות הנוער הבולטות בפעילותן ניתן למצוא את תנועת נוער בני עקיבא, תנועת אריאל, תנועת הצופים ועוד.

קידום מוצרים ידידותיים לסביבה:
בשנים האחרונות בשל התקדמות ופריצת דרך טכנולוגית, החלה רשת ריקושט לשווק ולקדם מוצרים ידידותיים לסביבה ובעלי "אופי ירוק" . מוצרים אלו שומרים על איכות הסביבה בדרכים שונות ומגוונות דרך מחזור, הפחתת כמות גזי החממה הנפלטים לאטמוספירה, והקטנת כמות הפסולת הנוצרת בעקבות יצורם. חלק מהמוצרים אותם ניתן למצוא ברשת ריקושט אף נושאים את אחד התקנים המחמירים בתקני איכות הסביבה, תקן הבודק את כלל מחזור החיים של המוצר החל מראשית תהליך יצורו ועד משך הזמן אשר ימשך עד שיתכלה. תקן זה ידוע בשם "BLUESIGN".

פיתוח מוצרים ידידותיים לסביבה:
במסגרת מותג הבית של רשת ריקושט, DESERT SNOW , יצאה הרשת עם קו מוצרים שלם ידידותי לסביבה. מוצרים אלו אשר עושים שימוש בצמח הבמבוק, מפחיתים את התלות בשימוש בעצים ובכימיקלים, בשלבים השונים של יצור הבגד. באופן שכזה תורמת רשת ריקושט את חלקה בשמירה על יערות הגשם והקטנת כמות הכימיקלים המשתחררים לסביבה.

קידום מודעות חברתית להגנת הטבע והסביבה:
במסגרת מותג הבית של רשת ריקושט, DESERT SNOW , יצאה הרשת עם קו מוצרים שלם בשם "Eco Sphera". חולצות "Eco Sphera" הינן בעלות הדפסים וכתובים מעוררי השראה ומודעות לאחריות אקולוגית, שמירה על איכות הסביבה ודאגה לכדור הארץ.

• שיתוף פעולה עם מגני הים - עמותת צלול
כחלק מקידום המודעות לאיכות הסביבה ושמירה על אוצרות הטבע שלנו, עובדת ריקושט בשיתוף פעולה עם עמותת צלול. עמותת צלול פועלת במטרה לפעול לשמירה על הים ועל הנחלים של ישראל, כעל משאב טבעי ויקר-ערך למען הציבור ולמען הדורות הבאים ועל העלאתם על סדר היום הפוליטי והציבורי. כיום נחשבת "צלול" לשומרת הסף של הים ושל הנחלים בישראל. כחלק משיתוף הפעולה בחרה ריקושט להצטרף לתוכנית "מגני הים" של העמותה, שמטרתה להגביר את המודעות הציבורית לצורך בשמירה על הים וחופיו ולעודד את הפעילות הציבורית להגנה על הים.